ברוכים הבאים למדריך המקוון לבניית אתרים ב-Moodle תש"ף
לסגל האוניברסיטה,
לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, אנחנו מזמינים אתכם להשתתף במגוון סדנאות לעבודה ב-Moodle. למידע נוסף לחצו כאן.
מאחלים לכולם/ן שנת לימוד פוריה,
צוות Virtual TAU
קורסי שנה"ל תש"ף
לשנת הלימודים הנוכחית לחצו כאן
Academic Year 2019/2020
Click here for Tau Moodle of the current year
![]() |
לסגל האוניברסיטה, |
מדריך |
הורדת כ-PDF |
הנחיות בסרטון |
|
הנחיות כניסה ל-Moodle |
|
|
|
איך להתחיל לבנות אתר קורס |
צעדים ראשונים לבניית אתר |
|
|
אפשרויות עריכה בעמוד הראשי |
הסבר על כפתורי העריכה המופיעים באתר הקורס בעת "הפעלת עריכה" |
|
|
הפיכת האתר לזמין לסטודנטים |
חשיפת האתר לסטודנטים |
|
|
הודעות המרצה |
כיצד לשלוח הודעות לסטודנטים בקורס |
||
שינוי כותרות |
כיצד לשנות את כותרות הנושאים (במקום "נושא 1", "נושא 2" ...) |
|
|
הוספת כותרת משנית |
|
|
|
כיצד להוסיף נושא חדש |
|
|
|
בחירת פורמט קורס |
|
|
|
הפקת רשימת המשתתפים של הקורס |
מדריך |
הורדת כ-PDF |
הנחיות בסרטון |
|
העלאת קובץ לאתר הקורס |
ניתן להעלות קבצים מכל סוג לאתר הקורס. |
|
|
העלאת קבצים לתיקייה |
תיקיית קבצים – מאפשר ארגון הקבצים בנושאים. אפשרות מומלצת כאשר ישנם קבצים רבים באתר. |
|
|
קישור לאתר אינטרנט חיצוני |
יוצר משאב תוכן שהינו קישור לאתר |
|
|
יצירת דף תוכן |
יצירת דף תוכן ישירות באתר הקורס. ניתן לעדכן את הדף בנוחות וכן ניתן לשלב טקסט, סרטונים, תמונות, קישורים וכד' |
|
|
הוספת תמונה |
שילוב תמונה מהמחשב האישי בדף הראשי של אתר הקורס |
|
|
הוספת סרטון YouTube |
שילוב סרטון יוטיוב בדף הראשי של אתר הקורס |
|
|
הוספת סרטון ב-H5P |
הטמעת סירטונים שהועלו לשרת הווידאו של האוניברסיטה ומקושרים לקורס אותו אתם מלמדים וסרטונים מהרשת. ניתן להוסיף אינטראקציות על הוידאו כגון שאלות רב ברירה/נכון לא נכון/ קישורים וכד'. |
מדריך |
הורדת כ-PDF |
הנחיות בסרטון |
|
פורום |
פורום (קבוצת דיון) פעילות א-סינכרוניות בה ניתן לנהל דיון. שימוש לדוגמה בפורום: דיון על נושא בקורס, "שעת קבלה וירטואלית", "פורום שאלות ותשובות" "פורום הכרות" ועוד. |
|
|
שאלת בחירה - סקר קצר |
פעילות המשמשת כסקר מהיר המיועד לעורר חשיבה על נושא מסוים או כסקר אדמיניסטרטיבי. |
|
|
שאלון |
פעילות המכילה מספר שאלות דוגמת שאלות אמריקאיות, דירוג ועוד. ניתן ליצור שאלון אנונימי או שמי. |
|
|
אגרון מונחים – מילון |
פעילות "אגרון מונחים" (Glossary), מאפשרת למשתתפי הקורס להגדיר מילון מונחים. ניתן להגדיר את הפעילות כך שהסטודנטים עצמם יצרו את מונחים או שהמרצה יצור אותם. |
|
|
|
|||
צ'אט - רב שיח |
פעילות המאפשרת לנהל דיון מסונכרן בזמן אמיתי בכתיבת הודעות באתר. כל מושב של הצ'אט מתועד ונשמר באופן אוטומטי. |
|
|
Unicko Video Conference / שיעור מקוון |
מפגש סינכרוני בו המשתתפים יכולים להשתמש במיקרופונים ומצלמות רשת ונפגשים למפגש ב-Moodle במועד שנקבע מראש. |
|
מדריך |
הורדת כ-PDF |
הנחיות בסרטון |
|
מטלות |
|||
הגשת מטלה |
פעילות המאפשרת הגשת מטלה על ידי הסטודנטים - באמצעות העלאת קובץ/קבצים או בכתיבת טקסט ישירות לאתר הקורס |
|
|
הגשת מטלה בקבוצות |
פעילות המאפשרת הגשת מטלה בקבוצות (הגשת קובץ/קבצים/טקסט ישירות באתר) |
|
|
בדיקת עבודות (קבצי הגשה) שהוגשו במטלה |
ברכיב מטלה ישנן שתי דרכים מרכזיות לבדיקת מטלה - בדיקה ישירות במטלה |
||
הורדת כל ההגשות והעלאת הקבצים הבדוקים בבת אחת |
כאשר סטודנטים מגישים קובץ דרך רכיב "מטלה" ב-Moodle, ניתן להוריד את כל קבצי ההגשה בבת אחת, ולבדוק ולרשום הערות על הקבצים ולהעלותם בחזרה למטלה בבת אחת. כל סטודנט/ית מקבל/ת את קובץ המשוב שלו/שלה בלבד. |
||
כיצד להגדיר מטלה עם מחוון (מתן ציון לעבודה לפי קריטריונים) |
המרצה קובע/ת מדדים להערכה ומשקל/ציון לכל מדד |
||
בחנים |
|||
בניית בוחן |
פעילות "בוחן" מאפשרת יצירת שאלות מסוגים שונים, כגון שאלות אמריקאיות, התאמה, נכון/לא נכון, שאלות פתוחות ועוד שאלות סגורות (כגון שאלות אמריקאיות, התאמה וכד') נבדקות באופן אוטומטי |
|
|
סוגי שאלות בבחנים |
בבוחן ניתן להוסיף שאלות מסוגים שונים, לדוגמה: רב ברירה, שאלות פתוחות, גרירת מילים לתמונה ועוד |
בקרוב... |
|
הדפסת עותק של בוחן |
הדפסה של טופס הבוחן |
|
|
חישוב מחדש של ציון בבוחן ללא שקלול של שאלה |
|
|
|
קבלת תשובה (מסיח) נוספת כנכונה בשאלה בבוחן |
|
|
|
הערכת עמיתים |
|||
הערכת עמיתים |
פעילות המאפשרת לסטודנטים להעלות מטלה ואחר-כך להעריך מטלות של סטודנטים אחרים באמצעות טופס הערכה |
|
|
Active Quiz - בוחן בהובלת מורה |
פעילות המאפשר למרצה ליצור ולנהל בוחן/סקר בכיתה במהלך השיעור כאשר תוצאות הפעילות מופיעות בזמן אמת. |
||
ציונים ניתן לנהל את ציוני הקורס ב-Moodle, דוח הציונים מציג את כלל הציונים המתקבלים ו/או המוזנים ל-Moodle, ניתן להגדיר משקלי מטלות/בחנים, לחשב ממוצעים וכד'. |
|||
הגדרות דוח ציונים |
ניהול ציוני הקורס ב-Moodle הגדרת משקלים תצוגת דוח הציונים לסטודנטים |
|
|
הזנת ציונים עבור פעילויות שלא הוגדשו דרך אתר הקורס |
ניתן להזין ציוני עבודות שלא הוגשו דרך Moodle (לדוגמה הצגת רפרט בכיתה) - |
|
|
העלאת ציונים ל-Moodle מקובץ Excel |
העלאת ציונים מExcel ל-Moodle לפי מספרי זהות הסטודנטים - |
|
מדריך |
הורדת כ-PDF |
הנחיות בסרטון |
|
חלוקת סטודנטים לקבוצות ב-Moodle האפשרות של הגדרת הסטודנטים בקבוצות באתר הקורס, מאפשר לבצע פעולות לפי קבוצות - כגון: הגשת מטלות בקבוצה; פתיחת פעילות עבור קבוצה ספציפית (כמו לדוגמה פורום ייעודי לקבוצה, בוחן חוזר וכד') ועוד. |
|||
חלוקת לקבוצות: תלמידים בוחרים קבוצה |
פעילות בה ניתן להגדיר קבוצות והסטודנטים בוחרים קבוצה או שהסטודנטים פותחים קבוצות בעצמם. *בשני המקרים ניתן להגביל את מספר הסטודנטים היכולים להירשם לכל קבוצה. |
|
|
חלוקה לקבוצות: הגדרת קבוצות על ידי המרצה |
באפשרות זו המרצה מחלק את הסטודנטים לקבוצות לפי החלטתו. |
|
|
חלוקה לקבוצות: חלוקה רנדומלית לקבוצות |
באפשרות זו ה-Moodle מבצע את החלוקה לקבוצות באופן רנדומלי (המרצה קובע כמה קבוצות או כמה סטודנטים בכל קבוצה – וה-Moodle מבצע את חלוקת הסטודנטים) |
|
|
איחוד אתרי קורסים אם אתם מלמדים מספר קבוצות של קורס אחד, יש אפשרות שניצור עבורכם אתר קורס מאוחד שיחסוך מכם העלאה כפולה של תכנים |
|||
מידע והנחיות לגבי קורס מאוחד עבור מספר קבוצות |
|
|
מדריך |
הורדת כ-PDF |
הנחיות בסרטון |
|
הפיכת קורס לזמין לסטודנטים |
כיצד להפוך את אתר הקורס לזמין (חשיפת האתר לסטודנטים) |
|
|
ייבוא תכנים משנים קודמות |
כיצד לייבא תכנים של קורס מהשנה שעברה (או משנים קודמות) לשנה הנוכחית |
|
|
ייבוא תכנים מקורס אחד לשני באותה שנה |
העתקת תכנים מקורס אחד לשני באותה שנה |
|
|
הוספת משתתפים לקורס עוזרי הוראה; סטודנטים; אורחים וכד'. |
כיצד להוסיף משתתפים שאינם רשומים לאתר הקורס: הוספת עוזרי הוראה ; סטודנטים שאינם רשומים ; אורחים וכד' |
|
|
הוספת עוזר/ת הוראה לקורס |
כיצד להוסיף את עוזר/ת ההוראה לקורס |
||
כיצד לאפשר לאורחים ללא שם משתמש אוניברסיטאי להיכנס לאתר הקורס |
|
|
|
נוכחות |
מאפשר ניהול הנוכחות באמצעות אתר הקורס. ניתן לסמן עבור כל סטודנט נוכחות פר מפגש. ניתן גם להפיק דו"ח נוכחות מסכם |
|
|
בחירת מועדי הצגת רפרטים, שעות קבלה וכד' |
פעילות המאפשרת מצב בו הסטודנטים נרשמים למועד/נושא מתאים. |
|
|
ביצוע פעולות על מספר פריטים בבת אחת |
הפעולות אותן ניתן לבצע: הזחה, הסתרה, הצגה, מחיקה, שכפול, הסטת ליחידת הוראה אחרת |
||
בחירת פורמט קורס |
|
|
|
שיתוף פעילויות ומשאבים (Sharing Cart) |
|
||
דוחות למרצים |
|