Get started – איך להתחיל לבנות אתר לקורס ב-Moodle
שנת הלימודים תשע"ו
 

שלב א: כניסה ראשונה למערכת

1.     יש להיכנס לכתובת http://moodle.tau.ac.il

2.     ללחוץ על כפתור "התחבר".

3.     להקליד את שם המשתמש האוניברסיטאי שלכם, את מספר תעודת הזהות (9 ספרות) ואת הסיסמה האוניברסיטאית וללחוץ על כפתור "כניסה Login" (אם אין ברשותכם שם משתמש אוניברסיטאי או שכחתם את הסיסמה, יש לפנות למתאמי המחשוב בפקולטה שלכם או למוקד התמיכה של האגף למחשוב).

4.     במסך הבא מוצגים כל הקורסים שאתם מלמדים.

5.     הקורסים אינם זמינים לסטודנטים כל עוד לא תהפכו אותם לכאלה באופן הבא.

 

[חזרה למעלה]

שלב ב': כניסה לאתר הקורס

1.     לחצו על שם הקורס אליו תרצו להיכנס מתוך הרשימה ואז על הקישור אליו.

2.     החלון הבא שיוצג הינו הדף הראשי של אתר הקורס והוא מחולק לנושאים ממוספרים (במרכז הדף) ולבלוקים שונים (משני צידי הדף).

3.     מתחת לשם הקורס במרכז, מופיע קישור לסילבוס מתוך ידיעון האוניברסיטה וקישור בשם "הודעות המרצה" המאפשר לכם להודיע הודעות לסטודנטים.

      כל הודעה שתכתבו כאן תשלח גם אוטומטית לתיבות הדוא"ל של הסטודנטים כעבור חמש דקות.

[חזרה למעלה]

 

שלב ג': הוספת תכנים לנושאים השונים של אתר הקורס

1.     כדי לערוך את האתר יש ללחוץ על כפתור "הפעלת עריכה" הממוקם בצידו השמאלי העליון של המסך.

2.     תוכלו לשנות את כותרות הנושאים (נושא 1, נושא 2...) באופן הבא: לחצו כאן ללמוד כיצד.

3.     תוכלו להוסיף תת-כותרות לנושאי הקורס השונים. (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

4.     כדי להוסיף קבצים, ניתן להעלות אותם בשיטת הגרירה הפשוטה (לחצו כאן ללמוד כיצד). הערה: שיטה זו אינה תקפה למשתמשי אינטרנט אקספלורר לחצו כאן כדי ללמוד כיצד.

5.     כדי להוסיף תכנים נוספים לכל נושא, יש ללחוץ על הקישור "הוספת משאב או פעילות" בנושא אליו תרצו להוסיף תכנים.

6.     תוכלו להוסיף קישור לאתרי אינטרנט. (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

7.     תוכלו לעצב דף אינטרנט בעצמכם. (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

8.     תוכלו להעלות תיקיית קבצים שלמה. (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

9.     תוכלו גם לשלב בדף הראשי של אתר הקורס תמונות מהמחשב האישי שלכם (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד), תמונות מהאינטרנט (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד) וסרטונים מאתרי שיתוף וידיאו. (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

 [חזרה למעלה]

 

שלב ד': הוספת פעילויות לנושאים השונים של אתר הקורס

1.     מהדף הראשי של אתר הקורס, יש ללחוץ על הקישור "הוספת משאב או פעילות" בנושא אליו תרצו להוסיף את הפעילות.

2.     תוכלו להוסיף פורום. (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

3.     תוכלו להוסיף רב-שיח (צ'אט). (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

4.     תוכלו ליצור מטלה שבמסגרתה צריכים הסטודנטים להעלות קובץ בודד, מספר קבצים או לכתוב טקסט ישירות לאתר הקורס. (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

5.     תוכלו להזין ציונים של פעילויות שנעשו מחוץ לאתר. (לחצו כאן ללמוד כיצד).

6.     תוכלו להוסיף שאלת סקר (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

7.     תוכלו לאפשר לסטודנטים להתחלק בעצמם לקבוצות או לבצע רישום עצמי (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

8.     תוכלו לכתוב בוחן (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

 

 

שלב ה': ניהול הקורס

1.     במשבצת "משתתפים" המופיעה בצד ימין תוכלו לראות פרטים אישיים של משתתפי הקורס ולהשאיר להם מסרים שיישלחו אליהם בדוא"ל.

2.     תוכלו להוסיף לאתר הקורס משתתפים נוספים בעלי חשבון אוניברסיטאי (מרצים, עוזרי הוראה וסטודנטים שאינם רשומים לקורס דרך המזכירות) (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

3.     במשבצת "ניהול" בצד ימין, תחת הקישור "הגדרות" תוכלו לשנות את שפת הקורס, להגדיל או להקטין את מספר נושאי הקורס ולקבוע חלוקה שונה של הדף הראשי לפי שבועות.

4.     קישורים נוספים במשבצת "ניהול" יאפשרו לכם, בין היתר, להפיק דוח ציונים (קישור "ציונים") ולחלק את הכיתה לקבוצות לצורך הפרדה במסגרת הפעילויות השונות באתר הקורס (לחצו כאן כדי ללמוד כיצד).

5.     משבצות נוספות מציגות את הפעילויות האחרונות באתר הקורס (משבצת "פעילות אחרונה"), את הודעות המרצה האחרונות (משבצת "חדשות אחרונות") ואת הפעילויות והאירועים הקרבים (משבצת "אירועים קרבים").

 

 

לקבלת מידע נוסף, תוכלו להתייעץ במדריך המקוון של Moodle.

כדאי לכם גם להתעדכן במסך הכניסה של Moodle בו תוכלו למצוא מדריכים שונים, הודעות של מרכז התמיכה ומועדי סדנאות לבניית אתרי קורסים ב-Moodle.

 

לייעוץ נוסף,טיפים ורעיונות ניתן לפנות למרכז התמיכה של Virtual TAU בכתובת הדוא"ל virtualt@post.tau.ac.il או בטלפון 6405527.

[חזרה למעלה]

 

© כל הזכויות שמורות למרכז התמיכה של Virtual TAU, אוניברסיטת תל-אביב, 2015